Nowoczesne metody komunikacji z klientami spotykają się z coraz większym zainteresowaniem ze strony firm z różnych branż.
Ciekawe rozwiązania w tym zakresie dają chociażby platformy do masowej wysyłki SMS, takie jak https://mprofi.pl/. Są to specjalne narzędzia dostępne z poziomu przeglądarki internetowej.
Krótkie wiadomości tekstowe, czyli SMS-y, są przede wszystkim skuteczne. Szanse, że zostaną szybko odczytane, są wyższe niż przykładowo w przypadku wiadomości e-mailowych. Jakie dokładnie możliwości w zakresie SMS-ów dają wspomniane platformy? Dlaczego warto zacząć z nich korzystać w swojej firmie? Wyjaśniamy!
Najważniejsze funkcje platform do wysyłki SMS
Jak łatwo się domyślić, podstawową funkcją platform do masowej wysyłki SMS jest szybkie dostarczanie wiadomości do dużej ilości odbiorców. Przyda się to wielu firmom (które np. chcą poinformować klientów o starcie jakiejś promocji), ale nie tylko. Z tego typu rozwiązań korzystają także chociażby szkoły czy samorządy.
Pod pojęciem „masowa wysyłka SMS” może kryć się też idea wysyłania wiadomości do wielu odbiorców dziennie, ale niekoniecznie w tym samym czasie, gdy spełnione zostaną określone warunki. Platformy SMS można zintegrować z narzędziami do automatyzacji w zaledwie kilka chwil. Następnie pojawi się możliwość ustalenia reguł, po spełnieniu których będą wysyłane wiadomości o ustalonej treści.
Czyli przykładowo można stworzyć regułę, aby na 24 godziny przed rozpoczęciem spotkania zapisanego w kalendarzu, jego uczestnicy otrzymali przypomnienie SMS-owe. Takie rozwiązanie przyda się wszędzie tam, gdzie trzeba się zapisywać czy rejestrować – u kosmetyczki, fryzjera, lekarza i nie tylko.
To tylko jeden z setek, jeśli nie tysiąca różnych rozwiązań, które można zastosować. Warto też wiedzieć, że komunikacja z klientem za pomocą SMS może być jednostronna (czyli możemy tylko wysyłać mu wiadomości), ale może też być dwustronna (wtedy jest również opcja otrzymywania odpowiedzi). Rodzaj komunikacji najlepiej dobrać do okoliczności (komunikacja dwustronna sprawdzi się np. w przypadku ankiet).
Segmentacja odbiorców, edytor wiadomości i nie tylko
Segmentacja odbiorców, jedna z kluczowych funkcji platform do wysyłki SMS, to nic innego, jak dzielenie osób, do których mają trafić wiadomości na wybrane grupy. Dzięki temu można stosować bardziej spersonalizowaną komunikację. Definiowanie grup odbiorców jest proste i szybkie – warto więc to robić.
Platformy SMS posiadają również rozbudowane edytory wiadomości, dzięki którym można błyskawicznie skomponować odpowiednią treść. SMS-y są z zasady krótsze i mniej rozbudowane niż chociażby e-maile, ale dają pewne ciekawe możliwości, z których opłaca się skorzystać. Chodzi tutaj przykładowo o zawarcie we wiadomości linka, np. do podglądu statusu zamówienia lub przesyłki.
Z reguły korzystanie z platformy SMS nie wymaga szczególnych umiejętności technicznych czy programistycznych. Planowanie wysyłki i przygotowywanie wiadomości odbywa się za pomocą interfejsu graficznego, który powinien być intuicyjny i prosty w obsłudze dla każdego.